fbpx

Aceeasi Marie cu alta palarie, dar fara chiloti in Piata Universitatii

Am citit in diverse publicatii online de o noua campanie Dove. De data aceasta, si-au dat girul revista Tabu si Radio Zu. De la bun inceput vreau sa spun ca mi s-a parut absolut bizara alaturarea Zu si Tabu in aceeasi actiune care presupune o incercare de schimbare a perceptiei sociale despre corpul femeii. Stim ca Dove a promovat mereu imaginea femeii “normale”, care e frumoasa fara sa aiba dimensiuni de anorexica, a femeii “reale”. Tabu a abordat si ea subiecte “incomode”. Cu Zu e mai complicat. Mie, cand aud “Zu”, imi revine instanteneu in minte concursul lor de acum ceva timp, cand au dat 10000 de euro primului cuplu care reuseste sa “produca” un copil. Zeci de cupluri au copulat simultan intr-un hotel bucurestean. Am scris despre asta la vremea respectiva si greata nu ma ocoleste nici acum, cand imi aduc aminte.

Ce se va intampla vineri, 30 aprilie, in Piata Universitatii din Bucuresti? O fata va face dus intr-o cabina de dus cu gelul de dus Dove. Sa mentionez si ca respectiva cabina va fi suspendata undeva la 4 metri pentru a se asigura vizibilitate pentru toti privitorii. Cum va ajunge fata respectiva acolo? Tabu a organizat o preselectie si, din mai multe doritoare, acum numarul s-a restrans la 3. Pana maine in cursa va mai ramane una singura.

Citeste si:  Cat romantism!

Daca va intrebati care este miza, pentru ca nimeni nu s-ar dezbraca in public decat daca ar avea niste convingeri extrem de puternice sau o retributie pe masura, nu va faceti iluzii. Despre convingerile viitoarei “castigatoare” nu pot spune prea multe, dar despre “recompensa”, da: este vorba de o excursie in Spania si un pictorial in Tabu, care poate constitui o rampa de lansare catre alte domenii “anexe”.

Nu sunt o pudica si imi plac nudurile feminine, sa ne intelegem de la bun inceput. Nici campaniile indraznete nu ma deranjeaza. Cu siguranta, dusul in piata publica va atrage atentia consumatorilor catre produs, in cazul de fata, un gel de dus. Ce ma deranjeaza insa este altceva: incercarea de a conferi unei simple strategii de marketing, intr-adevar mai curajoase decat altele, un mesaj mai profund decat merita.

Cristina Bazavan, redactor-sef Tabu, sustine pe blog ca acesta este un vis pe care il are de 10 ani, cand a dorit sa promoveze cu aceasta idee lansarea Europa FM, vis ce nu a putut fi implinit atunci din diverse considerente. Alti bloggeri sustin ca dusul de vineri se poate descrie ca fiind o actiune menita sa lupte cu inhibitiile si tabuurile. Ceea ce multi uita sa precizeze este fapul ca fata care va castiga se va bucura, pe langa dusul cu pricina, si de o excursie in Spania.

Citeste si:  Ce se intampla cand oamenii obisnuiti se intalnesc cu staruri porno

Intelegeam conferirea unei incarcaturi simbolice, cu dimensiune protestatara, actului imbaierii publice daca acesta era unul gratuit. Insa, atunci cand primesti o retributie, de orice forma ar fi ea, nu mai poti sustine cu atata tarie ca duci o gherila cu tabuurile si cu “falsele pudori”, asa cum s-au exprimat unii comentatori. Si nici o provocare reala nu mi se pare. Din punctul de vedere al celei care se va expune celor “o mie de priviri”, nu cred ca exista vreo diferenta intre ea si orice alta fiinta de sex feminin care pozeaza in Playboy. Si aici gustul comun al populatiei isi va impune punctul de vedere, caci “castigatoarea” va fi desemnata in urma votului online. Nu cea care se dezbraca si se uda are ceva de spus. Nu femeia obisnuita, vulnerabila, care se supune eventualelor critici. Ci doar compania Dove care incearca sa ne vanda un produs schimband doar locul de afisare din paginile revistei, ale emisiilor tv sua radio, in piata publica. Manifestarea si conceptul raman aceleasi, doar spatiul de desfasurare se modifica. Asadar, intregul eveniment imi pare umflat artificial cu concepte si idei de libertate care nu-si au locul.

Citeste si:  Marea dragoste la mare egal SEX?

Si, in plus, nu consider ca este necesar pentru a demonstra ca ne iubim asa cum suntem sa ne dam chiloteii jos in Piata Universitatii. Evenimentul de maine ma impresioneaza intr-adevar prin vulgaritate si ma irita prin pretentiile “intelectuale” sub care a fost promovat. Si cand vad ca cele trei finaliste urmeaza sa fie supuse unui tir de “arogante” a la Radio Zu, emise de cavalerii grobianismului, Buzdugan si Morar, simt ca nu prea mai e nimic de comentat. Nu e nimic inteligent aici, nici nemaivazut, e aceeasi Marie cu alta palarie. Nuditatea a fost folosita in multe campanii de awareness cu diverse scopuri sociale. Insa, pentru ca ideea sa functioneze, cei care se dezbraca trebuie s-o faca – gratuit. Altfel, intentiile nobile, in esenta, sunt maculate de motivatii pecuniare.

Pe pariziencele care-si rupeau sutienele prin ’68 sa fiti siguri ca nu le platea nimeni. Nici nu aparea vreo companie care sa le trimita in excursii exotice. Gestul lor insemna ceva cu adevarat.

Sunt dezamagita atat de Tabu, cat si de Dove. De la Radio Zu nu aveam pretentii.

Un comentariu
  1. :)) de acord. aberatii publicitare. niste prostaloaice o sa se bata pt a aparea dezbracate in piata universitatii. in felul asta mai ajung si ele sa cunoasca lumea, fara sa fie interventia vreunui barbat in joc. asa e, dezamagire de la dove si tabu, pentru ca radio zu e o fecala. iar buzdugan si morar o reprezinta de nota 10.

Lasă un răspuns la alexandra Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată.