fbpx

Femei in lupta

Doamnelor si domnilor, a inceput sezonul periculos. Va recomand sa va inchideti in case, sa va faceti provizii serioase de bere, chipsuri si filme porno. Eu unul am fost acolo, afara, in jungla si de-abia am scapat cu viata. Dati-mi voie sa fiu corespondentul dumneavoastra, cel care a trecut de “the thin redline” si care s-a intors viu, pentru a relata si pentru a va avertiza. Duminica am fost nevoit sa pun piciorul intr-unul din templele in care femeile se inchina in zilele noastre. Nu n-am fost la biserica, nici la moschee. Am fost la mall sa cumpar un cadou.

Semnele rele au inceput sa apara de pe drum. Surprinzator de multe masini incarcate cu femele. Femelele aveau ochii larg deschisi si narile umflate. Amusinau vanatul, simteau apropierea prazii. Temerar, sau poate doar inconstient, am ignorat semnalele. Si parca si natura tinea sa ma avertizeze ca ceva bolnav, ceva profund in neregula e pe cale sa se intample. O catastrofa. Un cataclism. Un dezastru. Un fior incepuse sa-mi dea tarcoale, dar nu i-am acordat prea multa importanta.

Parchez, dau sa intru. Chiar de la usa, sunt impins intr-o parte de o turma pe tocuri, cu chestii roz in urechi si sclipici pe fata. Turma era deosebit de zgomotoasa, cuvintele (sau doar ceva asemanator cuvintelor) erau ininteligibile. Reusesc in cele din urma, cu parul usor valvoi si cu un tenis smuls din picior sa intru. Imi recuperez tenisul (turtit de un elefant) si o iau pe un bulevard de magazine la intamplare. Incerc, intre timp, sa reperez cea mai apropiata iesire spre care sa o zbughesc in cazul in care viata imi este pusa in pericol.

Citeste si:  Corporatista boema

Cand ajung in dreptul primelor magazine, cuvintele scrise mare pe vitrine, in diferite culori si luminite, imi produc o revelatie: sunt reduceri, solduri, soldi, sales! Numai si numai din aceasta cauza, femeile s-au organizat in hoarde si au purces la atac, la campanii de navalire.

Ma lipesc de un geam, incercand sa ma fac mic, sa trec neobservat in teritoriul inamic si privesc totul cu atentie. Observ ca cele mai mari sanse le au grupurile mari. Odata intrate, aplica strategia falangelor. Grupul se scindeaza si cate o pereche de “infanteriste” se indreapta catre un raft. Unghiile la atac, coatele deschise catre lateral. Insfaca ce le tenteaza.

La un moment dat, observ o luptatoare singura. Demna creatura, ma grabesc eu s-o congratulez in mintea mea. Ce curaj sa vii singura acolo unde stii ca ai de infruntat o armata intreaga! Luptatoarea ocheste o bluza. Isi compune rapid o expresie de totala nepasare. Nu vrea ca interesul ei sa trezeasca poftele celorlalte. Se stie ca atunci cand o femeie vrea ceva, oricat de marunt si de putin tentant, instinctul de turma le face si pe celelalte sa si-l doreasca. Pe asta se bazeaza toata industria modei si mitul modelelor pe care ele le urmeaza orbeste. Asadar, se furiseaza spre raftul cu pricina. Paseste incet, vrea sa para distrata, o fiinta ajunsa in jungla din pura intamplare si care in loc sa se gandeasca la vanat, se apuca sa admire nervurile unei frunze.

Citeste si:  Sexul si sarbatorile. Un grafic al intensitatilor

Se asaza cu spatele si intinde o mana tremuranda, incercand sa subtilizeze discret carpa cu pricina. Alarma, alarma! Inamicele au depistat ezitarea, slabiciunea celei care vaneaza singura. Intr-o fractiune de secunda, carpa paraseste campul bataliei tinuta fiind de o mana dolofana. Luptatoarei invinse i se pleostesc urechile si machiajul. Au trecut doua minute. Magazinul arata acum dezolant, pe jos zac franturi de umerase si de etichete, nasturi abandonati si fasii din haine acolo unde s-a lasat cu lupte corp la corp. Pustiu. Difuzoarele scuipa peste toate ultimele oferte ale zilei. Era doar un calm aparent, un armistitiu temporar, care se instalase doar in timpul incursiunilor de la cabinele de proba.

Citeste si:  Tu cati ai avut pana acum?

Iata-le! Amazoanele cumparaturilor se intorc. Au bratele pline de prada, privirea victorioasa. Si cam atat. Restul e jalnic la ele. Sunt transpirate, cu tencuiala topita pe fata, unele si-au rupt un toc si schioapata usor, altele o unghie si suspina incetisor. Se indreapta catre “tara vecina”, un alt magazin cu nume sonor. Si tot ma chinuie o intrebare: din moment ce vine toamna de ce isi cumpara toate haine de vara? Nu-mi spuneti ca se gandesc la anul viitor din moment ce atunci carpele de acum vor fi deja istorie. Total demodate. De ce duc o lupta fara miza reala nici macar pentru ele?

Eu insumi ma simt epuizat. Pierdut, naucit, lipsit de orice repere. Aici, mai mult ca oriunde, simt ca lumea este in deriva. Ca a sarit de pe orbita. Ca se indreapta spre o coliziune nimicitoare. Cu femei instalate pe puntea de comanda, ne asteapta extinctia. Sunt sigur ca se intreaba cu toate cat de mari or fi reducerile pe Marte.

7 Comentarii
  1. :)) foarte misto! si foarte real… intr-adevar, ne aduc in pragul nebuniei reducerile astea. In tot cazul, nesimtirea de care dau dovada unele depaseste orice limite…Nu cred ca un om normal poate merge la cumparaturi intr-un magazin pe care sa-l lase dupa ce iese ca pe un camp de razboi… Tot cam asa arata si toaletele mallurilor..

  2. Daca mama ta te-a tinut intro camasa, o pereche de pantaloni si pijama pentru seara, n-ai cum sa intelegi de ec femeile isi pot cumpara atatea haine. In plus, pierzi din vedere ca stilul clasic este mereu actual, deci o haina \”cu gust\” luata si la un pret bun e ca o \”investitie. Coco Chanel spunea ca daca o femeie se imbraca aiurea, ceilalti vor observa haina, daca are o tinuta potrivita, eleganta, va fi observata femeia. Pe toti ar trebui sa ne intereseze cum ne prezentam in ochii altora. O imagine ingrijita inseamna nu numai respect fata de sine ci si fata de ceilalti. Plus ca noi mai suntem si cochete deci combinam utilul cu placutul. It\’s fun to be a woman, probably in your world it\’s so borring…

  3. Dragut articol desi cred ca exagerezi un pic (bine, e si hiperbola o figura de stil care-si are rolul sau pana la urma…)
    Totusi trebuie sa stii (daca nu stiai – dar sunt convinsa ca stii asta fiindca esti un tip inteligent) ca \”shoppingul\” poate fi si placut si relaxant cateodata. Si daca ai cu tine un prieten sau o prietena (sau doua) e de doua ori mai placut. La fel si \”windows-shoppingul\” atunci cand stai mai prost cu banutii. Sau sa colinzi un pic prin magazine in cautarea cadoului sau cadourilor pentru persoane dragi tie in anumite momente.
    Da, ai dreptate \”fascinatia reducerilor\” exista si a existat intotdeauna (economisesti si banuti, mai adaugi ce-ti lipseste in garderoba etc.). Si cred ca si barbatii fac din cand in cand asta – poate nu in aceeasi masura ca noi, femeile, dar cu siguranta ca si ei isi cumpara diverse lucruri in perioade cu \”reduceri tentante\”. Sa nu-mi spui ca nu-i asa fiindca nu stiu daca o sa ma convingi…

  4. perfect adevarat,pe mine ma obosesc mall-urile in asa masura incat fara sa vreau imi vars nervii pe sotul meu .ne-am decis sa nu mai mergem duminica sau cand vedem afisele acelea mari pe care scrie reducere.

  5. Buna Maximus,

    Articolele tale sunt excelente si mai mult decat atat, ai mare dreptate. Textele sunt scrise foarte frumos, mi-au placut 🙂 Mai ales nota ironica.
    Am afirmat mereu ca misoginismul provine din cauze absolut obiective, dar cine sa ma creada…? Ii inteleg pe barbatii misogini. Nici eu nu suport astfel de exemplare feminine, care, pur si simplu ne fac specia de ras. Patetic. Jalnic.

    Am sa mai intru pe aici sa ma mai informez ;). Toate cele bune!

Lasă un răspuns la domino Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată.