
O recesiune este declarata dupa ce economia a experimentat trei trimestre consecutive cu o reducere a PIB-ului sau PGB-ului. Acest lucru inseamna ca afacerea ta nu vinde prea mult. Protejarea afacerii de recesiune poate sa fie un lucru foarte important. Atunci cand economia se contracta, afacerile simt si ele durerea. Dar exista un mod de a-ti proteja afacerea de efectele recesiunii in timp ce inca asiguri produse si servicii de calitate clientilor.
1. Redu cheltuielile companiei. Asta poate insemna folosirea de hartie mai putin scumpa, alegerea unei companii de asigurari mai putin scumpe, sau asigurarea de cafea angajatilor si reducerea cheltuielilor de transport. Poate insemna de asemenea sa renunti la cativa angajati si sa consolidezi anumite pozitii. Unele din aceste reduceri de costuri pot fi facute inainte de recesiune si este iminent ca compania sa abia ceva bani pusi deoparte atunci cand economia tarii se strica.
2.Scade-ti preturile si taxele. Daca economia este in recesiune, scaderea preturilor si taxelor produselor si serviciilor va ajuta la atragerea afacerii.Asta va rezulta in scaderea profitului marginal, mai ales daca vei avea nevoie sa scazi preturile.
3. Ia in considerare varianta optarii pentru publicitate mai ieftina, cu preturi mai mici.
4. Ia in considerare extinderea serviciilor si oferirea de servicii low-cost. Aceasta ar putea fi o oportunitate minunata de a proteja afacerea in recesiune.
5. Asigura produse de calitate intotdeauna. In timpul recesiunii, consumatorii vor sa isi cheltuie banii cu mai multa atentie, si daca afacerea este cunoscuta ca fiind cea mai buna, clientii vor veni la tine.
Promoveaza-ti produsele si serviciile in mod inteligent pentru a nu cheltui foarte multi bani cu acest lucru. Trebuie sa inveti sa te mentii pe linia de plutire si in situatia in care economia tarii in care iti dezvolti afacerea se afla in plina cadere.
Orice ai face, orice decizii ai lua, este important sa nu renunti niciodata chiar daca batalia va fi dura.