Time management – element vital de echilibru

Managementul timpului nu este numai o gaselnita a epocii moderne care ne invata cum sa fim mai fericiti cu impartirea pe care alegem sa o facem timpului nostru, dar este si un adevarat obiect de studiu pentru specialistii din domeniu. Managementul vietii noastre personale si profesionale, planificarea, cuvinte seci, reci si neprimitoare la prima vedere, acestea ne pot cu adevarat ajuta sa fim mai fericiti. M-am gandit in primul rand la mine, la felul in care ma organizez eu si am realizat ca imi doresc mai mult echilibru in viata, mai putin stres, mai mult timp pentru familie, prieteni, hobby-uri, mai multa atentie acordata carierei, etc.

Exista anumite elemente si situatii mari consumatoare de timp si energie care trebuie foarte atent gestionate.

Televizorul si internetul fac parte din aceasta categorie. Ne lasam furate de programe sau filme care ajung sa ne dezamageasca prin lipsa utilitatii practice si ne dam seama ca nu ne interesa foarte tare sa stam sa le urmarim pierzind astfel timp pretios. Daca esti o fanatica a televizorului si internetului insa, ai nevoie de o serioasa dieta media. Asta nu inseamna sa nu te uiti la televizor, dar nu ar fi rau daca am putea deveni ceva mai selective.

Citeste si:  Despre ingeri si lucruri marunte

Drumurile sunt mari consumatoare de timp, chiar si cele apropiate sau poate mai ales acelea, pentru ca exclud mijloacele de transport rapid, din cauza distantei mici. Cele mai multe dintre profesii cer sa te deplasezi insa. Daca va deplasati de la birou pana acasa si invers cu masina personala, timpul din masina poate fi petrecut ascultind casete cu diverse cursuri sau carti din domenii care va intereseaza sau ascultind un fel de muzica preferat, relaxant. Daca mergeti mult cu mijloacele de transport, e bine sa aveti tot timpul o carte la indemana.

Ordinea si curatenia sunt de asemenea elemente corijabile. Pusul propriu-zis al lucrurilor in ordine consuma foarte mult timp daca facem aceasta activitate o data la cateva zile. Daca insa asezam casa si biroul din momentul in care se creeaza deranjul, salvam minute, poate ore pretioase. Ceva mai multa organizare va poate ajuta atat psihic (curatenia este benefica pentru deciziile importante), dar si fizic.

Stabileste-ti prioritatile. Pentru a fi eficiente trebuie sa fim in masura sa facem alegeri. In stabilirea prioritatilor va trebui sa impartim lucrurile in importante si neimportante, urgente si care mai pot astepta. Cheia succesului este de a ne ocupa mai intai de lucrurile importante si apoi de cele neimportante.

Stabilirea de scopuri mici sau, cum o mai numesc eu, „metoda pasilor marunti” este de asemenea un bun element de time management. Sunt lucruri care trebuie facute firesc, in anumita ordine, pentru a avea rezultatele scontate. Orice alta abordare ar putea strica efectul pe termen mediu sau lung.

Citeste si:  Micuta Bora-Bora

Este esential ca in orice moment sa iti pastrezi realismul. Obiectivele pe care ti le stabilesti trebuie sa fie ancorate in realitate pentru a nu experimenta stres si frustrari suplimentare. Realismul se refera si la actiuni de genul – „Realist vorbind, nu se va intampla nicio tragedie daca aleg ca in timp ce desfasor o lucrare foarte importanta sa nu raspund la telefon sau la mail-uri, urmind sa o fac imediat ce predau la termen sarcina.”

Cu alte cuvinte, haideti sa luam o pauza constructiva, o pauza de la lucrurile care ne ocupa loc si, mai ales, timp inutil si pentru care nu mai vrem sa facem eforturi in plus.

Nici un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.