fbpx

Reguli de conduita in afaceri

In afaceri conduita este o imbinare de norme din codul bunelor maniere, norme etice si de tinuta profesionala. Iata in continuare unele dintre ele, care va vor ajuta sa va conduceti actiunile personale, dar si sa vedeti cu cine aveti de-a face in viata la birou de zi cu zi. Adevarul, mentinerea normelor etice si a regulilor relatiilor de piata civilizate, sunt dificil de respectat in Romania, din motivul instabilitatii economice si politice, incertitudinii juridice, politicii fiscale agresive a statului.

Se pune problema reintoarcerii la traditiile negustorilor romani: inclinatia spre sinceritatea afacerilor, competenta comerciala, orientarea democratica, riscul rational, siguranta afacerilor, deschidere. Deviza intreprinzatorilor de alta data era: „profitul mai presus de toate, dar onoarea mai presus decat profitul”.

Citeste si:  Tanara regizoare Ariana Pendiuc, confirma: al doilea an consecutiv, al doilea film la Cannes

– Nu intindeti mana in timp ce inaintati spre interlocutor chiar daca va ia ceva mai mult timp pana ajungeti in fata lui.
– Pentru femei nu este o conditie obligatorie sa scoata manusile pentru salut. Pentru barbati insa, este obligatoriu.
– Femeia este cea care initiaza salutul. Daca femeia nu manifesta initiativa, se poate omite stringerea de mana.
– In timpul discutiei nu se permite intreruperea vorbitorului sau aratatul cu degetul, indiferent de motiv.
– Nu intarziati niciodata. Daca sunteti retinute, nu se indica sa faceti cunostinta sau sa strangeti mana celor prezenti. Salutati prin intermediul unei inclinari din cap si ocupati locul propus.
– Nu gesticulati excesiv nici macar intr-un mediu pe care il simtiti familiar.
– Fiti firesti in gestica, entuziaste, dar nu prea expansive, dublati cu o tonalitate prietenoasa.
– Tineti-va promisiunile si cuvantul dat cu orice risc.
– Fiti sincere atunci cand va promovati produsele si serviciile, cand faceti publicitate pe orice cale.
– Manifestati atentie reala si respect fata de partener si fata de solutiile de compromis.
– Purtati-va cu altii exact cum ati dori sa se comporte cu dvs.
– Nu va criticati partenerul. Critica in relatiile de afaceri este lipsita de sens, ea atinge mandria si ingrijoreaza/provoaca stare defensiva.
– Interesati-va sincer de alti oameni si de afacerile lor, pe parcursul negocierilor de afaceri, nu luati in considerare numai interesele convorbitorului, dar si de ale cunostintelor comune.
– Straduiti-va sa produceti o impresie buna asupra partenerului, zambiti mai des, contactati mai des privirea celuilalt, etc.
– Adresati-va oamenilor pe nume, se va crea o legatura extrem de personala si foarte usor de obtinut.
– Vorbiti cu partenerul despre ceea ce ii este lui interesant, pregatiti-va din timp de discutie.
– Trebuie sa puteti identifica si transmite convorbitorilor in mod sincer cateva din calitatile pe care le apreciati cel mai mult.
– Nu intotdeauna vorbiti despre adevarul neplacut; daca partenerul dumneavoastra a cumparat ceva mai scump decat merita, nu-i amintiti despre aceasta.

Nici un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.