fbpx

Importanta de a crea o impresie memorabila

O noua cunostinta ne provoaca reactii diferite fiecareia dintre noi. Uneori ne „lipim” in mod inexplicabil de persoana abia cunoscuta si ne trezim ca vorbim cu ea vrute si nevrute, ca si cand ar fi un vechi prieten, alteori, la fel de inexplicabil, dezvoltam tepi ca de arici la adresa celui din fata noastra si respingem tot ce tine de acesta, inclusiv aerul pe care il respira. Nu-i nimic, tuturor ni se intampla, este o chestiune care tine de starea noastra de moment, de starea celuilalt de moment, de compatibilitate, poate si de configuratia astrala. Intr-un cuvant, este o reactie subiectiva. Problema intervine insa atunci cand aceste noi cunostinte suntem chiar noi.

Cum facem sa ii convingem pe cei din jur de calitatile noastre extraordinare, de unicitatea noastra? Cum reusim sa ii facem sa ne vada la fel de speciali si de minunati precum ne vad familia, prietenii si cei apropiati noua? Cum facem sa ne apropiem de cineva care ne este strain? Cum facem sa nu fim niste persoane care starnesc sentimente negative sau indiferenta? Daca ceilalti nu te remarca, e greu de crezut ca vor sti sau vor dori sa faca afaceri cu tine, sa te recomande ca un om de valoare sau sa aiba vreo legatura profesionala cu tine. Trebuie sa cream o prima, a doua, chiar si a treia impresie memorabila. Pentru reusi acest lucru:

Citeste si:  Portretul robot al femeilor lider

Trebuie sa iesi in evidenta. Hainele nu il fac pe om, dar ii pun in valoare prezenta. O camasa colorata sub sacoul business, o esarfa sau o curea pictata manual, accesorii deosebite, cu forme ciudate, un parfum bun, toate de calitate, de bun gust, insotite de o mimica interesanta, te vor apropia de oameni, le vor da un motiv sa intre cu tine in vorba. Evident ca nu pentru asta vrem sa ramai in memoria lor, dar este clar ca cel putin femeile sunt foarte atente la detalii de acest gen. In plus, daca reusesti sa iesi in evidenta, sa te separi „de turma” prin actiuni memorabile de bun gust si o imagine speciala, va merita tot efortul. Nu militez pentru nimic tipator, ci pentru originalitate in tot ce facem, inclusiv in aspectul exterior.

If you are in the room, be in the room. Trebuie sa fii prezenta cu toate simturile. Discutiile care pot aparea la evenimente si intalniri, trebuie sa recunoastem, nu sunt intotdeauna cele mai interesante. Fa totusi un efort sa fii atenta, sa asculti activ, sa participi la ce se vorbeste in jurul tau in adevaratul sens al cuvantului. Asa cum spunea Nigel Risner, un coach motivational de succes, „if you are in the room, be in the room.” Nu te gandi la altceva in timp ce se discuta in jurul tau. Pe langa faptul ca este nepoliticos, ar fi un dezastru sa fii angajata intr-o discutie de care sa nu ai habar. Ca exercitiu de concentrare, poti sa imparti actiunile in bucati mai mici, pe care sa le faci mai intai mecanic, apoi sa devina firesti: asculta atent, raspunde prompt, mentine contactul vizual, si…

… pune intrebari inteligente, provocatoare. Nu abuza, dar afirma-te in punctele de discutie in care simti nevoia de precizari suplimentare si in care ai o curiozitate sincera. Dale Carnegie ne sugereaza sa „manifestam un interes veritabil fata de oamenii cu care discutam” daca vrem ca reactia lor sa fie aceeasi.

Fa-ti o lista cu cuvintele-cheie pe care trebuie sa le imprimi audientei si utilizeaza-le la momentul potrivit. Nu e usor sa faci oamenii sa tina minte discursuri lungi, prezentari complexe, asa cum ti-ai dori. Specialistii sfatuiesc sa folosim, in functie de caz „metoda 15 secunde” sau “metoda cuvintelor-cheie”. Prima spune ca oamenii, in cel mai bun caz, pot concentra un discurs lung si complicat sau unul concis si coerent, in maxim 15 secunde, in cel mai bun caz. Metoda cuvintelor-cheie spune ca mult mai usor vor retine oamenii anumite fragmente din conversatia purtata si ca noi putem determina care sa fie acele fragmente, cuvinte. Desigur ca dorim ca cei cu care vorbim sa ne tina minte numele, numele companiei, industria in care activam, produsele si serviciile, locatia, etc. Dupa ce facem lista de cuvinte-cheie, modalitatea de a le introduce in discutie nu ar trebui sa fie dificila. O poveste legata de numele tau sau a numelui companiei tale, tips&tricks legate de domeniul tau de activitate, impartasirea unei intamplari din zona in care ai sediul de birou, toate te pot ajuta sa transmiti intr-un mod indirect, dar eficient, informatia cu care vrei sa ramana interlocutorul tau. Obiectivul e simplu, cei cu care vorbesti trebuie sa tina minte la sfarsit macar: „Andreea, traducatoare din Ploiesti” sau „Cristina, redactor enjoystyle.ro”.

Citeste si:  Filmul de animaÅ£ie "Wall-e", in cursa pentru Oscarul 2009

Valoarea pe care o aduci intr-o conversatie de grup este valoare pe care ti-o aduci tie.Nu vorbi doar de dragul de a fi auzita in mod public. Vorbeste cu scopul sa lamuresti asupra unei probleme sau sa te lamuresti asupra unei probleme. Intr-un grup de discutii, un singur lucru inteligent spus la momentul potrivit iti poate aduce tot capitalul de imagine si de memorie pe termen scurt si mediu de care ai nevoie. In brand management, cel mai important concept nu este cel vizual, auditiv sau tactil, ci este cel experiential. Creeaza o experienta placuta celor cu care intri in contact si iti vei asigura memorabilitatea.

Nici un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.