fbpx

Freelancer incepator

Please select a featured image for your post

Daca ai luat hotararea de a renunta a serviciul tau stabil si de a lucra pe cont propriu, trebuie sa iei in considerare ca toate inceputurile, indiferent cu cat entuziasm sunt facute, pot fi anevoioase si dificile. Dar cum succesul inseamna 1% inspiratie si 99% transpiratie, dorim sa iti dam cateva sfaturi de ‘inceput de drum’.Pentru a vedea la ce te ?inhami?, iata cum ar trebui sa arate cartea de vizita a unui freelancer cu sanse de succes:
• Un bun manager al timpului, al resurselor si al cunostintelor. Niciodata sa nu va angajati in proiecte care va depasesc fie cunostintele, fie resursele sau aparatura, si cu atat mai putin nu va angajati in mai multe proiecte dificile deodata. Ne dorim sa aveti succes, dar pentru aceasta este necesar sa alocati timpul necesar fiecarui proiect pentru a fi o reusita.
• Disponibilitate si flexibilitate. Nu se mai aplica regula de 8 ore pe zi, nici de weekend liber, ci cea de ‘clientul meu, stapanul meu!’.
• Profesionist, de incredere, punctual. Cei mai multi clienti vor veni din recomandari, asadar, trebuie sa ne asiguram ca oferim o munca de calitate, ca terminam proiectele inainte sau pana la data limita de predare.
• Calificat in munca sa ? o calificare de specialitate si cunostintele solide vor asigura un portofoliu de clienti importanti.
• Motivat si realist. Munca pe cont propriu poate fi anevoioasa uneori, insa o motivatie puternica va va da puterea sa mergeti inainte si sa treceti peste orice obstacol. Un freelancer trebuie sa fie realist ? puterea de autoanaliza si autocunoastere va va ajuta sa luati decizii si sa nu va angajati in situatii carora nu le puteti face fata.
• Simtul umorului, o fire deschisa si prietenoasa ? sa nu uitam ca produsul pe care il vinzi sunt serviciile tale, si oricat de profesioniste ar fi ele, e bine sa fie ‘impachetate’ frumos, sa faceti impresie buna si sa pastrati o relatie amiabila cu colaboratorii. Cele mai intalnite probleme ale unui freelancer incepator.Intarzierea platii
Desi tu ti-ai respectat termenul de predare, desi proiectul a fost un succes, firma colaboratoare intarzie sa te plateasca. Daca nu ai verificat de la bun inceput firma cu care ai semnat contractul de prestari servicii si ai mers pe incredere, poti incerca la inceput sa dai un telefon sau un mail prietenos, in care sa le amintesti ca au intarziat cu plata. Daca tot nu se intampla nimic, un telefon din partea unui contabil este cel mai indicat, astfel el va fi tamponul dintre tine si client si veti putea mentine o relatie buna in continuare. Dar daca nici asa nu se solutioneaza, o somatie de plata e ultima solutie. Totusi, este o solutie extrema, care va impiedica orice colaborare cu firma respectiva.Inca nu ai un renume
Este normal ca la inceput sa nu fii foarte cunoscut, dar te va scoate din impas un bun plan de marketing. Incearca sa iti faci o lista cu potentialii clienti, apoi trimite-le scrisori sau mail-uri de prezentare, cu datele tale de contact si o lista de referinte, daca o ai. Incearca apoi sa ii recontactezi pentru a fixa intalniri fata in fata pentru a le prezenta mostre din munca ta. Trebuie sa lupti pentru a gasi primii clienti, apoi restul vor veni de pe urma referintelor.Esti platit prea putin
Chiar daca iti doresti foarte mult sa ai de lucru, proiecte noi si clienti, nu fa compromisuri prea mari. La inceput, poate vei accepta sa fii platit mai putin, dar asta doar pana cand iti faci un portofoliu de clienti. O data ce devii cat de cat cunoscut, vei putea spune NU atunci cand consideri ca nu esti platit pe masura muncii, iti vei putea selecta clientii. In plus, o tactica buna este aceea de a nu accepta imediat un proiect nou, ia-ti un ragaz in care sa analizezi cata munca vei depune pentru proiectul respectiv si intereseaza-te de la colegii de breasla referitor la tarifele pe care le practica.Semnarea contractului
Am stabilit deja ca freelangingul este o munca legala, asa ca nu trebuie sub nici o forma sa accepti sa lucrezi fara contract. Contractul iti la asigura cadrul legal pentru recunoasterea muncii tale si primirea la timp a banilor.Grija platii taxelor si impozitelor
Cand ai statutul de angajat, angajatorul tau se ocupa de toate detaliile si birocratia legata de plata taxelor, impozitelor, asigurarilor. Acum va trebui sa te ocupi tu si de hartogarie. Fiind la inceput, probabil nu vei avea bani sa angajezi un contabil sau un avocat care sa lucreze pentru tine, asa ca apeleaza la ajutorul unui prieten care lucreaza in domeniu. Sunt de ajuns macar sfaturile de inceput, cu timpul te vei descurca si singur cu toata birocratia.

Citeste si:  Gadgets, devices, IT, practic (si) cool
Nici un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.