
Sa fii bun in afaceri este cel mai fascinant mod de arta, spunea cineva la un moment dat.
Iata care sunt sfaturile de cariera pentru anul 2011.
1. Asuma-ti responsabilitatea pentru dezvoltarea propriei cariere. Multe organizatii mari ofera suport angajatilor lor. Preia chiar tu fraiele carierei tale.
2. Fii strategica. O strategie de cariera pe termen lung sau te va ajuta sa stii incotro te indrepti. Intreaba-te ” Ce vreau cu adevarat sa fac?” sau ” Unde ma vad in urmatorii 5-10 ani?” . Cauta oameni cu roluri similare si cere-le sfatul.
3. Lucreaza in concordanta cu telurile companiei tale. Conecteaza obiectivele tale cu viziunea companiei. Cum se aliniaza munca ta cu telurile organizatiei? Ce poti faci sa iti maximizezi contributiile?
4. Orienteaza-te catre client. Fie ca acei clienti sunt interni sau externi, cunoaste-le nevoile sau dorintele, si fii dornica sa vii in intampinarea lor. Adu vocea clientului in munca ta de zi cu zi si lasa-l sa iti coordoneze deciziile.
5. Colaboreaza. Muncind cu si prin altii este cu adevarat inovator, creand si producand rezultate de afacere.
6. Imbunatateste-ti aptitudinile de comunicare. Aptitudinile de comunicare pot face sau pot desface carierele. Alege o zona care are nevoie de aptitudinile tale precum ascultarea, prezentarea, influentarea, etc.
7. Incruciseaza functional. Multi directori de succes s-au ridicat prin incrucisarea rolurilor, precum trecerea de la finante la vanzari sau de la marketing la IT.
8. Extinde-ti experienta. Ofera-te voluntar pentru proiectele speciale care sunt in afara rolului de zi cu zi. Discuta despre telurile tale cu seful tau, cu reprezentantul de resurse umane, sau cu un lider senior.
9. Gaseste un ghid. Mentorii pot servi ca un model care te pot influenta si asigura ghidanta importanta pentru cariera ta.
10. Intra in relationare. Cel mai bun moment de a spori relatiile este chiar astazi.
11. Specializeaza-te. Astazi, companiile cauta specialisti, nu generalisti. Dezvolta un brand personal, si descopera cum sa te vinzi mai bine.