Soarele si vitamina D

Please select a featured image for your post

Desi recunosc ca nu am vorbit soarele de bine si cel mai frecvent expunerea la soare este un subiect care incepe cu „atentie, expunerea la soare este nociva”, trebuie sa recunosc ca statul la soare are si o actiune foarte benefica asupra organismului: ii ofera posibilitatea sa asimileze vitamina D, atat de esentiala organismului nostru. In caz ca nu stiti ce inseamna vitamina D si la ce este ea folositoare, aflati ca este o vitamina absolut necesara absorbtiei de calciu in intestine si fixarea lui in oase. De aceea, este foarte important ca vitamina D sa fie consumata in special de copii, care fiind in crestere, au nevoie de calciu pentru a-si dezvolta sistemul osos cat mai puternici si a fi feriti de boli precum rahitismul si anemia. La fel, vitamina D este esentiala si pentru varstinici, ajutand in amelioararea unor boli precum osteporoza si eroziunea oaselor. Este bine de stiut ca supraponderalii au mai putina vitamina D in sange decat cei cu o greutate corporala normala.
Citeste si:  Doar 10% din medicii de familie asigura asistenta medicala primara in zone rurale
Cura de vitamina D prin expunerea la soare Expunerea solara faciliteaza intr-adevar sinteza de vitamina D in organism, aceasta insa nefiind o scuza pentru a face excese. Trebuie sa stiti ca 15 minute zilnice de expunere la soare va asigura doza zilnica necesara de vitamina D, respectiv intre 400 si 1000 de unitati. O baie de soare de 30 de minute asigura asimilarea a pana la 20.000 de mii de unitati de vitamina D, de aceea sezonul estival este cel mai recomandat pentru o cura de soare si vitamina D, insa nu uitati sa stati la soare doar dimineata pana la ora 10 si dupa-masa dupa ora 5, asigurand astfel o mai buna asimilare a vitaminei D.
Pentru a va convinge de importanta expunerii la soare pentru a asimila vitamina D, trebuie sa stiti ca studiile de specialitate au demonstrat ca locuitorii din tarile nordice, care sunt privati cateva luni bune pe an de actiunea benefica a soarelui, sufera de tulburari ale sistemului imunitar mult mai numeroase decat locuitorii din tarile cu clima calda sau temperata. Astfel si rata de cancer, in principal cel osos, este mai crescuta in tarile nordice fata de celelalte.
Citeste si:  Specialistii dezbat impactul alimentatiei asupra sanatatii
De ce este importanta vitamina D? In primul rand pentru ca nu ne putem lipsi de ea pentru functionarea corecta a organismului. Atunci cand organismul nostru este privat de beneficiile vitaminei D, va suferi in primul rand de o decalcefiere a oaselor, provocand boli precum rahitismul, deformatii ale oaselor precum si diverse afectiuni la nivel biologic-sangvin. In cazul bebelusilor, suplimentarea vitaminei D, a facut ca rahitismul sa devina o boala extrem de rar intalnita. Chiar daca va alimentati sanatos si faceti bai de soare regulate, se poate ca organismul sa sufere in continuarea de carentele de vitamina D, datorita unor afectiuni care nu permit asimilarea ei – varstnici, alcoolici, persoane cu probleme intestinale cronice, insuficiente renale cronice, insuficiente hepatice, hipotiroidie sau care iau medicamene ce inhiba absorbtia vitaminei D in organism – barbituricele si anticonvulsivele in primul rand. In aceste cazuri, nu este necesara suplimentarea medicamentoasa.
Citeste si:  Amigdalotomia prin radiofrecventa, metoda de tratament al amigdalelor hipertrofice
Cat despre asimilarea de vitamina D din alimente, aportul acestora este destul de scazut. Alimente care contin cat de cat mai multa vitamina D fiind pestele gras, cum ar si somonul, tonul, codul, heringul sau lactatele nedegresate, galbenusul de ou si uleiurile de peste.


Nici un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.