fbpx

Femeile se implica mai mult decat barbatii in actiuni caritabile

Imparte.ro – Portalul Caritatii a derulat o campanie online ce a contribuit la conturarea unui profil al donatorului din Romania, pentru a identifica in ce masura sunt oamenii dispusi sa se implice in campanii sociale, care sunt tipurile de activitati caritabile preferate sau cauzele in care acestia cred. Rezultatele cercetarii arata ca populatia feminina pare sa aiba mai multe de spus atunci cand vorbim de acte caritabile si campanii sociale.

Femeile au raspuns in numar mai mare initiativei Imparte.ro, comparativ cu barbatii. Din totalul respondentilor, 78% au fost femei, un prim potential indicator pentru inclinatia mai mare a femeilor catre domeniul caritabil. 68% dintre femei s-au implicat pana acum in actiuni caritabile, in timp ce doar 58% dintre barbati au facut acest lucru.

Asa cum era de asteptat, femeile sunt mai dedicate actiunilor caritabile, afirmatie intarita si de diferenta dintre sexe in ceea ce priveste rata de raspuns la chestionar. Diferenta de gen se face remarcata si in modul in care barbatii prefera sa ofere ajutor, comparativ cu alegerile femeilor.

Spre deosebire de barbati modalitatea preferata prin care femeile ofera ajutor este donatia de haine, aleasa de 63% dintre femei, in timp ce doar 44% dintre barbati ar dona obiecte de imbracaminte. In schimb aproape jumatate dintre barbati (48%) ar participa ca voluntari pentru o cauza nobila, fata de doar 39% dintre femei. Totusi, cei mai multi dintre barbati (64%) prefera sa doneze bani atunci cand vor sa ajute.

66% din totalul respondentilor s-au implicat pana acum in actiuni caritabile. In functie de nivelul de studii, dintre absolventii de facultate (43%) mai mult de doua treimi s-au implicat deja in actiuni caritabile, comparativ cu 74% din cei ce au urmat un masterat sau cu doar 53% din cei ce au terminat doar scoala generala.

Familia are si ea un rol important atunci cand vine vorba de actiuni caritabile. Chiar daca timpul este pretios in ziua de azi, rezultatul sondajului arata ca cei mai multi parinti (69%) s-au implicat pana acum in actiuni caritabile, iar 35% dintre cei chestionati au unul sau mai multi copii.

Cei mai multi dintre cei ce au copii prefera sa se implice pentru sprijinirea educatiei copiilor defavorizati (45%), apoi in asigurarea unei mese calde pentru persoanele defavorizate (38%), in timp ce doar 17% dintre parinti ar sustine in primul rand o cauza ce lupta pentru ajutorarea persoanelor cu dizabilitati.

Citeste si:  Apa minerala si sanatatea

Situatie este diferita in cazul persoanelor care nu au copii. Interesul pentru aceste cauze scade in cazul celor ce nu au copii, pe primul loc trecand asigurarea unei mese calde celor ramasi fara adapost, iar ajutorarea persoanelor cu dizabilitati este privita ca prima cauza in care s-ar implica 23% dintre persoanele care nu au copii.

La nivel demografic, aproape 63% dintre respondenti sunt tineri si persoane adulte cu varste intre 18 si 35 de ani. Dintre modalitatile prin care respondentii au ales sa ofere ajutor au fost: donatiile in bani (59%)donatiile de imbracaminte (60%)donatii de alte obiecte (50%)in timp ce 42% au optat si /sau pentru implicarea in programe de voluntariat

Pe de alta parte, doar 63% au donat 2% din impozitul pe venit catre un ONG. Se pare ca organizatiile non-profit nu fructifica destul aceasta sursa de finantare, iar banii ce ar putea fi folositi pentru campanii caritabile se pierd catre bugetul statului. Mai mult, 75% din romani prefera sa doneze direct persoanelor care au nevoie de ajutor (si doar 25% prefera sa contribuie catre ONGuri, fundatii).

Citeste si:  Gama Nestle Fitness se imbogateste cu un nou sortiment: Tiramisu

Atunci cand a fost vorba sa aleaga intre tipurile de campanii pe care le-ar sustine, 74% se implica in campanii care vin in sprijinul persoanelor defavorizate, 55% vor sa ajute in lupta impotriva saraciei, 42% sunt preocupati de protectia mediului, iar la egalitate (34%) urmeaza implicarea in actiuni pentru rezolvarea problemelor comunitatii si pentru protectia animalelor.

Din totalul respondentilor, marea majoritate sunt din Bucuresti (aproape 40%), un rezultat influentat si de gradul de penetrare al internetului pe judete si probabil mai putin de disponibilitatea pentru actiuni caritabile a populatiei din celelalte zone.

Sondajul a fost realizat in perioada 4 – 17 noiembrie 2010 de catre Imparte.ro – Portalul Caritatii , intr-o campanie online desfasurata la nivel national. Campania a urmarit conturarea unui profil caritabil al cetateanului roman, prin datele culese de la un numar de 753 de respondenti. Pentru fiecare raspuns compania Vel Pitar a donat cate o felie de paine tuturor cazurilor inscrise pe Imparte.ro. Donatiile totale au depasit 42.200 de felii de paine.

Sursa: Comunicat de presa al Imparte.ro – Portalul Caritatii

Nici un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.