Dilemele inceputului de dieta (partea a II-a)

Please select a featured image for your post

Am stabilit ca pe parcursul acestui set de articole o sa incercam sa va lamurim referitor la diversele alegeri pe care trebuie sa le faceti la inceputul dietei sau pe parcursul ei. Sincer, nu va va fi usor sa tineti o dieta echilibrata si sa alegeti sa mancati sanatos, insa o data alegerea facuta, trebuie sa va straduiti sa nu fie doar una de moment, ci incetul cu incetul sa devina un stil de viata. Cum consumam legumele? Desi majoritatea dintre noi consideram ca legumele fierte sau trase la tigaie sunt cele mai santoase, ne inselam, intrucat prepararea termica a legumelor scade drastic aportul de vitamine si minerale din legume, acestea fiind solubile il apa. De aceea este de preferat sa alegeti legumele crude pe parcursul dietei, mai ales ca acestea contin si fibre, care ajuta la tranzitul intestinal si ajuta la imbunatatirea arderilor in organism. Fibrele se combina cu o parte din colesterolul negativ prezent in organism, ajutand la eliminarea lui.
Citeste si:  De ce avem celulita?
Feriti-va insa de legumele crude atunci cand suferite de gastrite sau alte afectiuni ale stomacului, intrucat legumele crude sunt mai greu de digerat decat cele fiert si pot provoca, consumate excesiv crize acute de gastrita.
Cu ce consumam painea prajita? Micul dejun al multor diete este compus din 1-2 felii de paine integrala, prajita sau nu. Intrebarea este: ce ungem pe feliile de paine? Desi untul contine grasimi saturate, acestea sunt necesare organismului si chiar daca sunteti la dieta, trebuiesc consumate in continuare, doar ca in cantitati mult mai mici. Margarina contine acizi grasi, care sunt vinovati de ridicarea nivelului de colesterol nociv organismului si mai ales de afectiunile sistemului cardiovascular. Asa ca, aceasta batalie este castigata, fara discutie de unt.
Citeste si:  EXPOMEDIKA - un pas inainte pentru sistemul medical romanesc
Lactate grase sau degresate? Iaurtul din comert este obtinut pe cale industriala si deci, desi ca si aport caloric cel degresat are mai putine calorii, o data cu diluarea lui din iaurtul gras, acesta pierde o intreaga gama de vitamine atat de necesare mentinerii santatii organismului pe parcursul dietei. Nici macar iaurtul gras din comert nu contine valorile nutritive ale iaurtului de casa, asa ca, daca aveti posibilitatea ca la inceputul dietei sa faceti iaurt de casa, veti fi cei mai castigati. Iaurtul de casa se obtine foarte usor: lasati putin lapte la prins, astfel se va forma cheagul pe care il distribuiti in borcanele: cate 2-3 lingurite in fiecare borcanel si turnati peste lapte dulce. Se acopera recipientul cu un tifon si se lasa iaurtul sa se faca singur singurel.
Citeste si:  Otetul de mere, o adevarata minune
La fel si in cazul laptelui, vi-l recomandam pe cel gras, care este singurul ce mentine toate vitaminele cu care l-a inzestrat natura – A, D, E, K, calciu. In primul rand datorita aportului crescut de calciu si a importantei deosebite pe care o acesta o are pentru sanatatea danturii si a sistemului osos, nu eliminati laptele gras din alimentatie in timpul dietei, incercati mai degraba sa reduceti grasimile din alte alimente – unt, margarina, carne grasa. In cazul in care aveti indicatii precise de la medic cum ca nu este indicta laptele gras pentru ca aveti probleme specifice de sanatate, alegeti laptele slab sau degresat.


Nici un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.