Dieta Zone

A fost propusa initial de Barry Sears in best-sellerul „Intrand in Zona”. Este o dieta bogata in proteine, saraca in carbohidrati, pe baza de semi-infometare. 30% din calorii reprezinta proteinele, 30% grasimile si 40% carbohidratii.

Echilibrul este cheia acestei diete. Mai specific, echilibrarea corecta a portiilor de carbohidrati, grasimi si proteine este cheia succesului in aceasta dieta. Dr. Sears sugereaza ca, prin consumul cantitatii potrivite din aceste componente, putem controla producerea de insulina. Sears afirma ca atunci cand insulina atinge nivelul corect, corpul arde grasimile mai eficient. Exista si accentul pe evitarea carbohidratilor „rai” de cate ori este posibil.

Baza dietei o reprezinta relatia dintre insulina si substantele numite eicosanoide. Acestea sunt substante asemanatoare hormonilor care controleaza multe functii psihologice vitale, inclusiv acelea legate de sistemul cardiovascular, imunitar si nervos. Dr. Sears crede ca anumite eicosanoide sunt „bune”, iar altele sunt „rele”. Cand nivelul insulinei este ridicat, sunt produse eicosanoidele „rele”. Dr. Sears afirma ca Dieta Zone, care contine 40% carbohidrati, 30% proteine si 30% grasimi este dieta ideala pentru a mentine sub control nivelul insulinei.

Citeste si:  Contraindicatiile exercitiilor fizice in perioada sarcinii

Avantaje:

Dieta Zone este populara printre persoanele care doresc sa scada in greutate. Chiar daca dieta este scazuta in calorii, contine destule grasimi pentru a da senzatia de satietate.

* sustinatorii acestei diete afirma ca a trai „in Zona” imbunatateste nivelul de energie, claritatea mentala, rezistenta fizica si reduce greutatea. Dr. Sears a lucrat cu multi atleti de elita si atribuie succesul acestora si dietei sale.

* multe persoane constata o imbunatatire a nivelului de energie in general. Orice urma de oboseala pe care o poti simti in primele zile va disparea, fiind inlocuita de o vigoare renascuta.

* normalizarea nivelului insulinei poate elimina poftele, fiind mai usor de respectat dieta.

* unul dintre secretele dietei este controlul portiilor. Odata familiarizate cu acest concept, il puteti folosi pentru schimbari de stil (echilibru si moderatie), chiar daca terminati dieta.

* veti invata sa exersati hranirea constienta, monitorizandu-va alimentele ingerate.

Citeste si:  Exercitiile in aer liber benefice pentru memorie

Dezavantaje:

* ca toate dietele foarte restrictive, dieta Zone este aproape imposibil de urmat foarte mult timp, deoarece doare sa-ti fie foame.

* regulile sunt complicate si veti constata ca este aproape imposibil de respectat.

* necesita angajament, iar daca nu sunteti gata sa va monitorizati dieta si sa alocati o mare parte din timp planificarii meselor, probabil ca aceasta dieta nu vi se potriveste. Poate ca nu reusiti sa mentineti un nivel caloric scazut pentru perioade lungi de timp.

* multi experti in nutritie sunt in favoarea unui complex ridicat de carbohidrati si pentru o dieta saraca in grasimi pentru sanatatea generala si scaderea in greutate. Avertizeaza insa ca dietele bogate in proteine si sarace in carbohidrati nu au nutrientii cheie necesari sanatatii, inclusiv fibrele, vitamina C, acidul folic si anumite minerale. In plus, ingerarea de multe alimente pe baza de carne poate cauza anumitor persoane riscul de boli ale inimii din cauza grasimilor saturate si a colesterolului.

Citeste si:  Meningita

* unii experti au sugerat ca nu sunt incluse destule legume in aceasta dieta (desi sunt prezente cateva) si ca in incercarea de reducere a carbohidratilor „rai”, i-am putea rata si pe cei „buni”.

* persoanele cu insuficienta renala ar trebui sa nu urmeze aceasta dieta. Cantitatea mare de proteine creste cantitatea de reziduuri continand nitrogen, pe care rinichii trebuie sa le proceseze pentru a le elimina.

* nu toti nutritionistii sportivi si atletii cred ca Dieta Zone este ideala pentru antrenament si performanta. Multe cercetari au aratat ca oboseala din timpul exercitiilor este cauzata in primul rand de epuizarea carbohidratilor stocati de organism (numiti glicogel). La majoritatea atletilor cantitatea de glicogel se epuizeaza in 90 minute de exercitiu intens, lasand muschii fara vreo sursa de energie pentru a sustine activitatea. Ca rezultat, multi experti cred ca ingerarea unei cantitati suficiente de carbohidrati inainte si in timpul exercitiului este vitala pentru cresterea rezistentei.


2 Comentarii
  1. Acest articol este total eronat. Plus nu ii vad rostul atata timp cat nici nu a fost inclusa si dieta.Nu inteleg de ce majoritatea dietelor cand sunt traduse sunt si modificare de orice \”expert\” Deci carbohidratii sunt mai multi decat proteinele si grasimile. Ai voie toate legume cu exceptia porumbului..si fructe cu exceptia bananelor si stafidelor. Aici am sa includ site-ul oficial al dietei : http://www.zonediet.com. Good Luck!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.