fbpx

Cum sa-i motivam pe copii sa-si faca temele cu interes?

Un nou studiu efectuat de cercetatorii de la Universitatea Michigan atrage atentia asupra mijloacelor folosite de catre adulti in motivarea scolarilor spre studiu, sugerandu-le acestora sa nu le mai prezinte celor mici temele pentru acasa ca fiind o sarcina care trebuie indeplinita, ci ca pe o investitie ale carei roade nu vor intarzia sa apara.

Cercetatorii au colaborat la efectuarea studiului cu un grup de 295 de elevi si profesorii acestora, iar procesul de investigare s-a desfasurat in salile de clasa si laboratoarele unei institutii de invatamant.

Elevilor li s-a cerut sa raspunda la diferite intrebari legate de maniera in care urmau sa-si petreaca timpul liber si cat din timpul liber este alocat efectuarii temelor pentru acasa comparativ cu activitatile de relaxare, precum sportul, muzica, navigarea pe internet etc. Ulterior, elevii au fost impartiti in doua grupuri, fiecare primind un set de teme suplimentare pentru acasa, insotite de prezentarea a doua modele dfiferite de „adult de succes”.

Citeste si:  Monitorizarea sarcinii - analize de laborator

Primului grup i-a fost prezentat cazul unui adult de succes care a reusit in plan profesional gratie educatiei formale si randamentului dat pe parcursul anilor de scoala. Cel de-al doilea grup a „facut cunostinta” cu adultul care a reusit in plan profesional in ciuda faptului ca nu a beneficiat de o educatie scolara deosebita.

Rezultatele cercetarii arata ca acei copii care au corelat succesul profesional al adultului cu nivelul de pregatire educationala au fost de opt ori mai receptivi in efectuarea temelor suplimentare primite de la profesori, comparativ cu cel de-al doilea grup.

Studiul releva faptul ca o interventie coerenta care sa evidentieze cat de importanta este educatia pe termen lung si in ce masura poate afecta viata de adult poate avea un efect major asupra modului in care copiii percep activitatile scolare, atat cele incluse in programa scolara, cat si cele optionale. Astfel, copiii se dovedesc a fi mai interesati sa dea un randament bun atunci cand invata daca privesc aceasta activitate drept o investitie buna in viitorul lor, si nu ca pe o sarcina care le strica programul obisnuit.

Citeste si:  Ai grija de alimentatia lui

„Am descoperit ca performanta academica poate fi influentata de factori deosebit de subtili. Incapacitatea copiilor de a face conexiuni intre identitatea lor ca viitori adulti si actiunile lor curente este un factor important, care determina lipsa implicarii lor in activitatile legate de scoala. Pe de alta parte, incapacitatea adultilor de a le explica, inca de la cele mai fragede varste, importanta pe care o are educatia in atingerea performantelor ca adult, reprezinta factorul decisiv”.

Sursa: Journal of Experimental Social Psychology

Un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.