
O noua lucrare stiintifica, realizata de oamenii de stiinta de la Universitatea din Minnesota (Statele Unite) si cercetatorii britanici atesta faptul ca acei copii care au deseori dificultati la matematica pot suferi de o tulburare neurocognitiva care inhiba abilitatea de a deprinde conceptele aritmetice si numerice de baza. Aceasta tulburare poarta denumirea de discalculie.
In linii mari, discalculia afecteaza tot atatia oameni ca si dislexia, insa cea din urma a primit, de-a lungul timpului, mai multa atentie si mai multa finantare – motiv pentru care discalculia poate fi privita ca un fenomen mai rar.
Cu toate acestea, oamenii de stiinta americani si britanici au analizat documente provenind din intreaga lume, descoperind ca acei copii care semnalau dificultati in deprinderea principiilor matematice, prezentau unele anomalii ale retelei neuronale implicate in dezvoltarea abilitatilor aritmetice. Acestea erau similare celor intalnite la copiii diagnosticati cu discalculie.
Discalculia afecteaza 3 pana la 6% din populatie si reduce capacitatea persoanelor de a lucra cu concepte cantitative si spatiale. Deseori, discalculia face ca un copil sa nu poata invata aritmetica, dar nu afecteaza capacitatea acestuia de a invata geometrie. Printre primele semne ale discalculie se numara: incapacitatea copilului de a numara, spre exemplu, din zece in zece (va sari peste numere); incapacitatea de a aproxima cantitati ori lungimi (lungimea unei camere, in metri, spre exemplu); incapacitatea de a plasa un numar intr-un sir (va fi nevoie sa numere de la 1 la 10, pentru a plasa cifra 9 inainte de 10).
Sursa: Eurekalert