Ce sa mancam vara?

Soarele este ucigator, caldura ne agaseaza si ne oboseste, somnul e un chin si, in ciuda faptului ca organismul nostru este chinuit, ne piere si pofta de mancare. Veti spune ca acesta este un avantaj pentru cei/ cele care doresc sa slabeasca, cand de fapt este o capcana. Avem nevoie de energie sa rezistam climei extreme, de minerale si de hidratare adecvata si cum le-am putea obtine in conditiile in care parca ni s-a pus un nod in stomac?

Este un cerc vicios: cu cat ne alimentam si hidratam mai prost, cu atat organismul nostru sufera mai tare si nu mai stie cum sa „ceara” ceea ce are nevoie. Iata mici trucuri vechi de cand lumea, dar pe care le uitam taman cand avem mai mare nevoie de ele:

Citeste si:  Americanii au descoperit 100 de noi gene responsabile de producerea cancerului

* Apa este cea mai eficienta solutie pentru potolirea setei si este ingredientul cheie pentru mentinerea temperaturii constante a organismului. Beti apa chiar daca nu a aparut senzatia de sete pentru ca vara pierderile survin mult mai rapid decat pot mecanismele noastre de reglare sa reactioneze. Apa minerala, ceaiurile de sunatoare, menta, ghimbir, hibiscus, busuioc, ceaiul verde si sucul de grapefruit sunt lichide cu arome placute si cu efect racoritor.

* Nu beti lichide exagerat de reci: chiar daca initial creeaza o senzatie placuta de racoare, ulterior provoaca vasoconstrictie scazand astfel suprafata prin care organismul elimina excesul de caldura.

* Evitati cafeaua, alcoolul, bauturile carbogazoase si cele excesiv de dulci. In compozitia lor intra multi conservanti, coloranti si indulcitori. Ph-ul lor este acid, fortand rinichii sa produca cantitati mai mari de urina pentru a mentine Ph-ul sanguin adecvat. De asemenea, cresc nivelul de fosfor din sange, fortand eliberarea calciului din oase si de aici: demineralizari osoase, carii si litiaza renala.

Citeste si:  Sfaturi pentru prevenirea infectarii cu rabie

* Alegeti alimente „usoare”, hranitoare si cu continut redus de grasimi. Iata cateva exemple: zarzavaturile cu frunze verzi (spanacul, salata verde, varza), legumele care au un continut scazut de amidon (fasolea verde si galbena, conopida, broccoli, dovleceii, ciupercile, castravetii), fructele proaspete de sezon, in special pepenele. Gustul acestor alimente poate fi imbunatatit prin adaugarea unor ingrediente la fel de proaspete si racoroase, cum sunt lamaia, busuiocul, patrunjelul.

* Reduceti consumul de vegetale si fructe greu de digerat, cum ar fi nucile, ceapa, ardeiul iute, sfecla, ananasul si mango. La fel procedati cu ouale sau carnea. Alegeti fructele proaspete in locul celor uscate.

Citeste si:  Cele mai bune sporturi pentru copii

* Mancarea excesiv de picanta sau de sarata va va obliga sa beti multa apa pentru ca organismul sa poata epura excesul de sare. Este un stres in plus pentru rinichi, asa ca mai bine limitati consumul lor.

* Alimentele bogate in grasimi animale obliga aparatul digestiv la cheltuieli energetice mari pentru a le digera, la care se adauga si efectul de „incalzire” pe care-l induc.

* La sfarsit, dar nu in ultimul rand, nu uitati de igiena riguroasa (vara microorganismele isi cam fac de cap!) si de exercitiile regulate, dar numai dimineata devreme sau dupa lasarea serii.


Nici un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.