fbpx

P&G Trends 2011 cu Ovidiu Buta

Recesiunea, retrospectiva Yves Saint Laurent de la Paris, temperaturile fara precedent anuntate, dar si refuzul femeilor de a mai purta negru (reflectat in vanzari), toate acestea au jucat un rol important atunci cand designerii si-au pus pe hartie ideile pentru primavara-vara .

Pentru un neavizat ar putea parea un amestec halucinant de surse de inspiratie, muze, evenimente, dar si marketing pur. Aceste surse insa, decantate si transpuse in haine, creioneaza cel mai optimist sezon al ultimilor ani. Dupa cateva sezoane in care cuvintele de ordine au fost doar “military chic”, “funeral chic” si “dress to impress”, iar femeilor le-a fost atribuita deloc simpla misiune de a duce pe umeri toate greutatile perioadei prin care trecem, invesmantate in cele mai incomode sau mohorate tinute, se pare ca a venit si timpul unei colorate pauze creative.

Hainele isi pierd din agresivitate si asistam la o revenire a unei mode cu adevarat feminine, ludice, gandite sa bucure atat purtatorul, cat si privitorul. Insa este important sa retinem ca ele nu transmit un mesaj de genul “ceea ce este greu a trecut, a venit timpul sa ne bucuram”, din contra, contextul economic dur ne indeamna sa privim lucrurile mult mai relaxat si ne pune pe noi pe planul intai. Ceea ce ramane din sezonul trecut este simplificat si “indulcit”.

Astfel, tema militara de care vorbeam mai sus continua sa existe si in noul sezon, dar sub o alta forma, denumita generic punk chic si biker chic. Obsesia Miucciei Prada pentru serialul cult “Mad Men” merge si ea mai departe, dar noile propuneri sunt mult mai simple si relaxate si dispare acel aer fortat de citat vizual folosit in exces in sezonul rece. Albul devine noul negru, iar Pantone biblia designerilor. De mult nu am mai asistat la o asemeanea explozie de culoare (dar mai putin de creativitate) al carei scop este de a te face… vizibil remarcata.

Este totodata un nou omagiu adus lui Yves Saint Laurent si colectiilor lui exuberante din anii ’70, dar si o trecere in revista a tuturor culorilor neon ale graffiti-urilor care au impodobit in anii ‘80 New York-ul, dar si de pop art. Si pentru ca excesul a iesit de ceva timp din vocabularul nostru cotidian, dar si al modei, designerii au apelat la un substitut, un truc viziual relativ simplu, imprimand aproape toate creatiile sezonului cu modele care variaza de la flori exotice, portelanuri chinezesti, animal print sau motive abstracte.

Tot ca o trimitere la moda anilor `70, tema principala a sezonului, Jerry Hall este aleasa, cu unanimitate de voturi, imaginea fetis a acestei primaveri. Cu alura ei inconfundabila, partenera solistului de la Rolling Stones a dominat exact perioada la care designerii fac referinta, amestecand cu nonsalanta elementele rock cu cele boho chic, trecand cu usurinta de la rochiile lungi, adevarate show stoppers pe covorul rosu, la poncho-uri colorate si transparente asortate cu bijuterii XXL.

Citeste si:  Summer Best Deal: reduceri de 50%

A doua tema importanta a sezonului de primavara-vara ne vorbeste despre nevoia de a simplifica, de a ajunge la esenta, poate si pornind de la idea ca, in cazul lucrurilor prea incarcate, ceea ce se pierde in primul rand este linia. Iar despre linie este vorba acum, precum si despre simplitatea studiata, despre lipsa oricarui centimetru de material in plus daca el nu este absolut necesar si despre posibilitatea de a arata bine, fara insa a avea nevoie sa apelezi la fantastice trucuri de styling.

Sunt doua teme total opuse dar, care, ca niciodata, se intalnesc undeva la mijloc, fiecare influentand-o pe cealalta: culorile anilor ‘70 apar sub forma de blocuri de culoare in cazul temei “70 Glam”, iar linia relativ incarcata a tinutelor boho chic este modernizata printr-o simplificare fara menajamente.

Materiale: pielea este folosita pentru aproape toate elementele care compun garderoba moderna, de la fuste la tunici, sacouri si chiar camasi. Christopher Kane o transforma in dantela, traforand-o cu ajutorul laserului, iar Phoebe Philo propune o piele atat de moale incat ea se poate lucra cu usurinta cu care se croieste matasea.

Voalul este folosit atat pentru tinutele de zi, in cantitati impresionante transformate in bluze gitanes sau in camasi transaparente dar, in special pentru rochiile si fustele maxi. Bumbacul satinat este perfect pentru tinutele cu aspect office, iar denimul isi continua dominatia trecand insa de la casual la business.

Citeste si:  Noua colectie Triangle of Intelligence

Accesorii: la fel ca si moda, si accesoriile stau sub semnul glam-ului anilor ’70, avand de ales de la sandale cu talpa ortopedica si pana la gentile medii, purtate pe umar. Sandalele se prind de glezne cu panglici late, iar centurile medii, inspirate din obi-urile japonezelor, subliniaza frumos talia. Bijuteriile XXL si ochelarii retro, ochi de pisica, completeaza si ele imaginea sezonului.

Colectii reprezentative: Rodarte, Balenciaga, Christopher Kane, Stella McCartney, Celine, Chloe, Jil Sander, Balmain, Prada, Hermes, Lanvin, Louis Vuitton, Marc Jacobs.

11 pentru 2011 – elementele definitorii ale sezonului

1. Imprimeuri: de la flori la maimute si zebra, pana la motivele abstracte, aparent totul poate sa fie purtat/imprimat
2. Dungi: jocuri geometrice riguroase in culori incandescente
3. Piele traforata: cine a spus ca nu exista dantela din… piele?
4. Neon: nuante puternice pentru femei care refuza sa fie ignorate
5. Trenci: direct din garderoba masculina in cea a femeilor de cariera
6. Platforme: un omagiu deloc subtil adus modei anilor ‘70
7. Geanta medie: mai practica decat cea XXS, dar mai putin complicata decat cea XXL
8. Alb: noul negru
9. Dantela: feminina si deloc poetica atunci cand iti arata corpul in toata splendoarea lui
10. Obi-uri: cea mai sic varianta de a sublinia talia
11. Fusta lunga: o lungime care ascunde multe

Nici un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.