Nutritie echilibrata – maslinele

Please select a featured image for your post

M-am gandit ca ar fi foarte util sa vorbim, printre relatii, cupluri si frumusete si despre dieta sanatoasa si nutritie echilibrata. Asta pentru ca traiesc cu convingerea ca adevarata frumusete vine din interior. Atunci cand ne hranim sanatos si echilibrat, suntem sanatosi si echilibrati si asta se vede si la exterior: parul este stralucitor, pielea este supla si curata, unghiile sunt puternice. Putem iubi mai bine si mai mult atunci cand avem o inima sanatoasa. Unul dintre alimentele care ne ajuta sa facem toate acestea este maslina.

Relatia dintre masline si inima. Dupa ani intregi de cercetari, nutritionistii nu au gasit inca nimic care sa denigreze buna reputatie a maslinei. Pe langa faptul ca sunt delicioase, maslinele sunt foarte bune pentru inima. Maslinele previn bolile cardio-vasculare datorita polifenolilor, substante puternic antioxidante, care nu doar ca lupta impotriva radicalilor liberi si incetinesc procesul de imbatranire, dar ajuta si la blocarea oxidarii colesterolului rau. In caz ca nu stiti, colesterolul rau este responsabil pentru depunerile de grasime de pe artere si pentru pierderea elasticitatii vaselor de sange. O data cu problemele de circulatie, apar si cele cardiace, asa ca maslinele joaca un rol foarte important in mentinerea sanatatii inimii. In plus, uleiul de masline ajura la reducerea tensiunii areteriale.

Citeste si:  Rata lacuita
Uleiul de masline, elixirul frumusetii. Frumoasa actrita Sohia Loren a decrat ca secretul frumusetii ei consta in faptul ca isi unge fata cu ulei de masline in loc de crema hidratanta si nu mintea. Asta pentru ca maslinele contin squalene, un antioxidant natural foarte puternic, care se gaseste in starea lui naturala si in tesuturile umane. Prin aportul supliemntar de squalene, pielea este foarte puternic hidratata, devine mai elastica, iar procesul de imbatranire este redus in timp. Puteti creste aportul de squalene consumant masline si ulei extra virgin de masline sau aplicand uleiul direct pe piele.
Sucul de masline Mult mai putin popular decat ulei de masline, sucul de masline a fost multa vreme considerat un simplu produs secundar al procedeului de obtinere al uleiului de masline. Pana de curand, producatorii de ulei de masline l-au aruncat, fara a sti ca acesta contine hydroxytyrosol, un polifenol foarte puternic, de altfel antioxidantul cu cea mai puternica actiune asupra radicalilor liber, din clasa antioxidantilor naturali. Daca uleiul de masline contine polifenoli si este atat de apreciat, atunci sucul de masline ar trebui sa fie ridicat la rang de cinste. Din pacate, inca nu este apreciat la adevarata lui valoare.

Citeste si:  Friptura de vita si tort nemtesc
Maslina, buna de la cap la coada! Se pare ca tot ceea ce tine de masline este benefic pentru sanatate! De curand, cercetatorii au demonstrat ca funzele de maslin au o putere capacitate antiseptica, fiin adevarati dezinfectanti naturali. Printre microorganismele cu care frunzele de maslin lupta cu succes, trebuie sa amintim bacteriile, virusii si ciupercile, chiar si puternicele E. coli, Salmonela sau Candida albicans. Cercetarile recente au scos la iveala faptul ca pe viitor s-ar putea concepe un tratament pentru Hepatita C, pe baza de frunze de maslin.
Citeste si:  O gradina in stil feng-shui
Dar, ca si tot ceea ce este bun, maslinele si uleiul de masline trebuiesc consumate cu moderatie, pentru ca, pe langa toate aceste beneficii, consumat in exces, uleiul de masline poate cauza cresterea nedorita in greutate. Pe langa pretioasele Omega 3, maslinele contin si grasimi si sunt bogate in calorii.


10 Comentarii
  1. maslinele negre au foarte multe calori 437 pe 100 de gr:D iar uleiul de masline este foarte bun dar consumat in cantitati foarte mici

  2. Maslinele au proprietati nutritive, antianemice, remineralizante, antinevralgice, , emoliente, vermifuge, de drenor hepatic si biliar (coleretic, colagog). Se indica in anemii, hepatita, litiaza biliara, rahitism, diabet, reumatism, pioree dentara, constipatie etc.

  3. Maslinele contin saruri minerale: fosfor, self, potasiu, magneziu, calciu, clor, fier, cupru, mangan, caroten, vitamina A.In uz intern: se foloseste în anemie, insuficienta hepatica, litiaza biliara, constipatie, se recorriandata diabeticilor,iar in uz extern: abcese, furuncule, eczema, crapaturi, pecingini, alergii diverse, rahitism, caderea parului ..! ;x

  4. uleiul de masline este foarte sanatos,trebuie adaugat in salate,nu se fierbe si nu se foloseste la prajit ca in acest caz devine toxic

  5. Mie din pacate nu prea imi place gustul uleiului de masline, asa ca il cam evit. Imi place in schimb foarte mult sa pun masline in salata, sau sa fac un amestec de masline pisate si unt.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.