Cat mai cantareste frumusetea interioara?

De fiecare data cand te trezesti dimineata si-ti atingi fata frecandu-te la ochi in timp ce te indrepti spre baie pentru a spala visele de pe gene, iti dai ragazul de a te readapta vietii de zi cu zi. Totusi, imaginea pe care o vezi in oglinda nu este intodeauna cea pe care ti-ai dori-o. Ceea ce pot sa-ti spun in mod cert, este ca nu esti singura in aceasta situatie.

Din ce in ce mai multi oameni sunt nemultumiti de cel putin o trasatura a propriei fete sau a corpului. Mai mult de 90% au cerut vreodata sfaturi sau au apelat la ajutorul unui specialist pentru a modifica acea trasatura, dand vina pe ea pentru lipsa increderii in sine.

Intotdeauna a existat o aversiune impotriva oamenilor urati sau neatractivi, iar frumusetea in ziua de azi a devenit scopul principal pentru ambele sexe. Dar ce este frumusetea, de fapt? Este o notiune subiectiva sau o regula obiectiva impusa intr-un fel sau altul de mass-media?

Citeste si:  Aceste clisee care ne enerveaza si ne provoaca indigestii la cap

Desi ambele variante au suporterii lor, perceptia oamenilor despre frumusete s-a schimbat destul de mult de-a lungul secolelor. Dupa explozia media in domeniul frumusetii, a aparut un alt mare pericol. S-au vazut efectele pe care „frumusetea” le avea asupra felului in care oamenii se vedeau pe ei insisi. Dupa introducerea unui standard de frumusete, atat pentru femei, cat si pentru barbati, oamenii au inceput sa reactioneze obsesiv in incercarea de a se ridica la acest standard. Energia care ar fi putut fi canalizata catre lucruri pozitive, se intoarce acum spre interiorul nostru, iar efectele ei sunt vinovatia, rusinea, nefericirea fata de „defectele” fizice pe care le avem.

Cinematografia, advertisingul si moda au fost parintii notiunii de frumusete pana la forma pe care o are in prezent. Corpurile unduioase ale femeilor promovate in anii ’50-’60 s-au transformat acum in coapse inguste, sani mici si pometi proeminenti. Schimbarea a fost atat de mare incat noua silueta baieteasca pe care femeile o gasesc in reviste si in programele TV a fost considerata modul in care o femeie sanatoasa ar trebui sa arate; chiar daca realitatea este ca femeile rareori, sau niciodata, nu arata asa.

Este foarte important sa redescoperim frumusetea interioara si sa intelegem modul in care ceilalti oameni inteleg frumusetea pentru ca doar asa ne putem da seama de influenta pe care o are industria media. Consumatorismul este motorul principal al acestei industrii, iar atat barbatii, cat si femeile sunt subiectul unei industrii care ii forteaza sa se simta prost in pielea lor astfel incat sa cumpere in continuare.

Citeste si:  Cum trecem de Duduia de la resurse umane ?

Poate ca suna paradoxal pentru unii sa se gandeasca despre ei ca fiind prinsi in plasa unei astfel de industrii care incearca sa profite cat mai mult din nefericirea lor. Dar, pe de alta parte, poate macar vor fi capabili sa-si caute singuri raspunsurile la vechea intrebare: „Oglinda, oglinjoara, cine-i cea mai frumoasa din tara?”

Nici un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.